Back in Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Inge Vleer - WaarBenJij.nu Back in Samara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Inge Vleer - WaarBenJij.nu

Back in Samara

Door: Inge Vleer

Blijf op de hoogte en volg Inge

20 Februari 2014 | Costa Rica, Sámara

Sorry mensen, dat ik niet zoveel van me heb laten horen. Er is veel gebeurd en voor mijn gevoel had ik het te druk om te schrijven. Niet dat je het hier echt druk kan hebben want het is hier natuurlijk altijd in een veel lager tempo als in Nederland.

Zal de titel Back In Samara even kort verklaren. Hoewel El Silencio zeker een ervaring rijker was en ik super veel bijzondere dingen heb gedaan en gezien, en hele leuke mensen heb ontmoet, ontbrak er toch iets in El Silencio en heb ik besloten om samen met een groepje mensen die ik hier ontmoet heb terug naar Samara te gaan. Dus sinds vrijdag zit ik weer in dit prachtige kustplaatsje en verblijf ik er waarschijnlijk tot 1 maart. Om dan vervolgens het originele plan voort te zetten en af te reizen naar Puerto Viejo, in mijn uppie.

Wat ik tot nu toe allemaal heb meegemaakt in Samara is niet zo heel interessant om te vertellen. Aangezien het bestaat uit slapen, eten en strand hangen. Wat overigens goed is voor mijn kleurtje. Maar toch heb ik dan weer twee dingen meegemaakt tot nu toe die ik in Nederland nooit maar dan ook nooit zou doen.
Zaterdag bijvoorbeeld werden wij uitgenodigd voor een houseparty in de bergen. Met een groep van +/- 10 man, en 3 taxi's reden we naar een kerkje midden in de bergen. De autorit duurde ongeveer een half uur en de taxi had moeite om verder te komen in de bergen. Het kerkje stond in de middle of nowhere en er was geen huis in de buurt. Dit geeft je een indruk van hoe afgelegen het was. Een duits meisje belde de jongen waarvan het feest was en hij kwam van een andere berg ons ophalen, daar konden de taxi's niet komen. Deze jongen had echter geen 10 man verwacht, dus het werd stapelen in de auto. Dit was erg hilarisch en het lukte ook nog. 10 minuten later kwamen we aan in een villa boven op de berg, die uitkeek over Samara en de zee, dit was echt prachtig. Er was muziek en een zwembad. En we hebben de avond gespendeerd met kletsen, dansen, zwemmen, beerpong etc. Het is eigenlijk toch wel heel bijzonder hoe random dit was. Tegen die tijd dat we terug wouden hebben we geprobeerd dezelfde taxi's te laten komen, maar uitleggen waar we waren was natuurlijk erg moeilijk. In de verte zagen we de koplampen van de taxi's verder de bergen in rijden en zwaaiend met telefoons, zaklampen en aanstekers probeerde we ze naar ons te krijgen. Uiteindelijk lukte dit en zijn we veilig thuis gekomen.

Gisteren hoorde we van een fullmoon party op een strand genaamd Buena Vista, dit is dichtbij Samara. Natuurlijk moesten we daar ook even kijken. Tegen een uur of 11 namen we een taxi, alweer naar de middle of nowhere. De taxi nam allemaal rare, afgelegen, smalle weggetjes en we hebben zelfs een rivier overgestoken met de taxi. Uiteindelijk tegen half 12 kwamen we aan het op het feestje. Deze was aan het einde van het strand en er was een bar en kampvuur. Om ons heen lag een rivier, en wou je naar het strand moest je deze oversteken. DIt mocht maar je moest wel eerst stenen gooien en met een zaklamp schijnen of er geen krokodil in de buurt was. Toen we met de zaklamp over de rivier schenen zagen we vijf paar ogen schitteren, dus besloten we maar niet over te steken. Het feestje was echt heel leuk maar het was geen volle maan, dat was het al een paar dagen eerder. De man die het georganiseerd had legde me uit dat ze het feest toen niet konden geven omdat door de stromingen van de zee en de rivier het strand niet bestond. Op het feest ontmoette ik twee Nederlandse dames en samen hebben we de taxi uiteindelijk weer terug genomen.

Dit waren voor mij twee feestje die me veel bij hebben geleerd. Klinkt misschien raar omdat je normaal op feestjes alleen maar dingen vergeet. Maar ik ben met deze feestjes uit mijn veilige zone gekropen, waar ik normaal gesproken liever in blijf. Allebei de feestjes waren in de middle of nowhere en moeilijk om te komen. En toch hebben we het gedaan en daar ben ik heel blij mee.
In het hostel waar we verblijven heb ik trouwens ook een Nederlands meisje ontmoet. En nadat we een tijdje gepraat hadden kwamen we erachter dat we allebei uit Groningen komen, en ook nog eens in dezelfde straat wonen! Hoe bijzonder...

Hopelijk schrijf ik snel weer. Gebeurd dit niet kunnen jullie er in ieder geval vanuit gaan dat ik een super tijd heb!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 14 Sept. 2013
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 10988

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 10 Maart 2014

Costa Rica

Landen bezocht: