Laatste week... - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Inge Vleer - WaarBenJij.nu Laatste week... - Reisverslag uit Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica van Inge Vleer - WaarBenJij.nu

Laatste week...

Door: Inge Vleer

Blijf op de hoogte en volg Inge

04 Maart 2014 | Costa Rica, Puerto Viejo de Talamanca

En mijn laatste week van mijn reis is helaas alweer aangebroken. Zaterdag vroeg vertrokken uit Samara. Een nachtje overnacht in San José en afscheid genomen van allemaal mensen die weer naar huis gingen en de volgende dag met de bus vertrokken naar de Caribische kant van Costa Rica. En daar is nu alweer mijn 3de dag aangebroken. Mijn laatste reisbestemming is Puerto Viejo geworden. Een kustplaatsje iets groter dan Samara, en meer toerisme. De zee is groen/blauw en palmbomen in overvloed. Een echte Caribische vibe heerst hier. Aan de ene kant is dit een prettige relaxte vibe maar aan de andere kant voel ik me hier veel minder veilig dan in Samara. Je ziet veel drugsverslaafde en zwervers rond dwalen en je word, als vrouw zijnde alleen, nageroepen en aangestaard. In mijn hotel heb ik verschillende verhalen gehoord over toeristen die zijn overvallen en bedreigd met een mes. Ze raden je dan ook aan om voor het donker weer in je hotel te zijn of anders een taxi te nemen. Ik heb me nog nooit echt onveilig gevoeld in Costa Rica, maar nu dus wel.

Gelukkig had ik in de bus naar Puerto Viejo een leuk meisje uit Canada ontmoet en besloten wij mijn kamer in het hotel te delen. Ik heb het de eerste 2 dagen heel leuk met haar gehad, maar zij is nu verder gevlogen naar Peru.
De eerste dag hebben we op het strand gelegen, het dorp verkend en zijn we lekker uiteten geweest. De tweede dag zijn we met de bus naar een natuurreservaat verderop gegaan, genaamd Manzanillo. En ik moet eerlijk toegeven dat het qua natuur misschien wel het mooiste is geweest wat ik in Costa Rica heb gezien. Zie bijgevoegde foto's aan dit verslag.

Dus gemengde gevoelens over mijn laatste reisbestemming. Misschien ben ik ook wel gewoon veels te veel verwend door Samara, omdat het daar allemaal zo veilig en gezellig was.
De plannen voor de rest van de week zijn niet zo heel erg bijzonder. Ik hoop echt nog een luiaard te zien, aangezien Costa Rica daarom bekend staat maar ik er nog geen één gezien heb! En misschien neem ik nog een dagje de bus naar Cahuita, dit ligt 15 km verderop en is een kustplaatsje die ik in mijn eerste weekend in Costa Rica bezocht heb. Hier heb ik hele goede herinneringen aan. Zaterdag vroeg reis ik terug naar San José, waar ik nog een nachtje overnacht voordat mijn vliegtuig vertrekt naar Houston en vanuit daar naar Amsterdam. Tot snel vrienden en familie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 14 Sept. 2013
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 10998

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 10 Maart 2014

Costa Rica

Landen bezocht: