Al aardig dichtbij.. - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Inge Vleer - WaarBenJij.nu Al aardig dichtbij.. - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Inge Vleer - WaarBenJij.nu

Al aardig dichtbij..

Door: Inge Vleer

Blijf op de hoogte en volg Inge

13 Oktober 2013 | Nederland, Zuidlaren

Nog 1,5 maand werken, dan 1 maand mijn ouders pesten (door weer thuis te gaan wonen) en dan is het zover. Costa Rica komt nu toch al aardig dichtbij. Twee/drie maand geleden toen ik dit alles had bedacht en besloten had het door te laten gaan leek januari 2014 nog erg ver weg. Maar het aftellen is nu echt begonnen. Mijn motivatie op het werk is er gelukkig niet minder op geworden. Hoewel de overplaatsing naar Winschoten zeker niet geplant was en het mij wel moeilijker gemaakt heeft. Maar ik geloof dat werk mijn aandacht nog even afleid en het een nuttige tijdsbesteding is tot dat het dan zover is. In december zal ik werkloos in Zuidlaren zitten, deze maand gaat moeilijk worden vrees ik. Geen afleiding meer, geen dagbesteding, dan heb ik de volledige focus op Costa Rica. En dan zal waarschijnlijk ook wel de onzekerheid en angst in slaan. Maar dat is vrij normaal en ook dat zal ik doorstaan. Als het eenmaal zo ver is en ik sta op Schiphol en moet afscheid nemen van mijn vrienden en familie zal ik waarschijnlijk wel compleet instorten en roepen dat ik wil blijven. (Stiekem hoop ik dat deze drama queen in mij gewoon in Zuidlaren blijft en dat ik niet te emotioneel word op Schiphol.) Maar ik denk wel dat als ik eenmaal in Costa Rica ben de knop omdraait en ik volledige ga genieten van deze enorme uitdaging en unieke kans.

Jaaa… Ik ga weer thuis wonen! Ik heb een onderhuurder gevonden die graag per 1 december in mijn kamer wil. Contract en alles is al getekend. Ik vind dit fijn, dit biedt mij meer zekerheid en financiële mogelijkheden. Het scheelt mij in totaal vier maand huur. Daarbij heb ik wel de conclusie getrokken dat ik ook per 1 december afscheid moet nemen van Ziengs. Van Groningen naar Winschoten reizen met het openbaar vervoer is al bijna niet te doen, laat staan van Zuidlaren naar Winschoten. Ik hoop dat ik in december dan nog tijdelijk werk kan vinden in de buurt, om wel wat centjes te kunnen verdienen. Maar die kans acht ik 0,01%. Mochten jullie nog tips hebben hoor ik dit graag! Ik ben benieuwd hoe ik deze periode ga ervaren. Maar vooral ook hoe mijn ouders dit gaan ervaren: weer een dochter fulltime in huis…

Eind november heb ik mijn eerste afspraak bij de GGD. Dan zal ik officieel te horen krijgen hoeveel vaccinaties ik nodig heb. Daarna wil ik graag nog een controle bij de tandarts plannen en mijn haar laten bijknippen door mijn moeder. Zij kan dit overigens prima want doet dit ook vaak bij mijn zus en het scheelt weer kosten natuurlijk. Goh… Ik begin al als een aardig gierige Nederlander over te komen. Tegen die tijd ga ik ook maar eens mijn laptop opschonen met papa en kijken of deze Costa Rica proof is. Er moet natuurlijk genoeg ruimte zijn op de schijf voor alle foto's, zodat ik mijn toestel kan legen en nog veel meer foto's kan maken. Maar ook moet ik er goed mee kunnen Skypen. Want op die manier kan ik contact houden met het thuisfront. Deze puntjes op de i zetten kan ik natuurlijk mooi doen in de periode dat ik werkloos in Zuidlaren zit.

Eind december, na kerst, gaan we met de familie naar Vellereux. Dit hebben we vorig jaar ook gedaan. Dit is een goede afleiding, aangezien dan mijn laatste twee week in Nederland aangebroken is. Op 1 januari rijden wij terug naar huis en op 3 januari zal ik in alle vroegte vertrekken naar Schiphol. Vanuit Schiphol vlieg ik naar New York, en een paar uur later vanuit New York naar San Jose Costa Rica. Op 3 januari 22.15 komt ik aan in San Jose, als alles goed gaat. Maar in Nederland is het dan al 4 januari. Let the journey begin...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 14 Sept. 2013
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 11047

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 10 Maart 2014

Costa Rica

Landen bezocht: