Voorbereidingen treffen (deel 3) - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Inge Vleer - WaarBenJij.nu Voorbereidingen treffen (deel 3) - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Inge Vleer - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen treffen (deel 3)

Door: Inge Vleer

Blijf op de hoogte en volg Inge

14 December 2013 | Nederland, Zuidlaren

Dit is mijn tweede week alweer als thuiswonende. Bij mijn ouders wonen is echt weer een luxe. Alles is schoon en het huis is tenminste niet toe aan renovatie, in tegenstelling tot het huis in Groningen. Ik ben erg blij dat ik mijn kamer in Groningen heb kunnen onderverhuren. Dit scheelt mij iedere maand zoveel geld en kan ik straks lekker uitgeven in Costa Rica. Maar tot nu toe verdwijnt al mijn geld aan reiskosten voor het werk, de vaccinaties en allemaal kleine boodschapjes voor Costa Rica. Soms is het wel een klein beetje frustrerend, omdat je niet echt het gevoel hebt dat je spaart, je geeft alleen maar uit. Inmiddels ben ik al 2x bij de GGD geweest voor vaccinaties, en de dag voor kerst mag ik nog een laatste keer. De prikjes zelf stellen niet zoveel voor. Hoewel je wel de vloeistof je arm in voelt gaan, wat een enigszins verlammend en zwaar gevoel geeft. De stijfheid van je arm valt overigens reuze mee. Maar zodra je bij de balie komt om af te rekenen krijg je bijna een hartaanval, zulke hoge prijzen! Maar goed, ik ben liever goed beschermd, dan dat ik daar risico loop.

Het meeste is nu wel zo'n beetje geregeld voor de reis. Dit mag ook wel, want ik vertrek al over 2,5 week. Zojuist heb ik een nieuwe zorgverzekering afgesloten voor 2014. Veel langer had ik er ook niet mee moeten wachten, want ik heb de zorgpas nodig in Costa Rica. Maandag zal ik voor het werk aan even dollars en colones bestellen. En dan hoef ik alleen nog een paar laatste boodschapjes te doen en mijn laatste vaccinaties te halen voor vertrek. Een rare tijd is het wel. Terwijl ik nog gewoon 1 week en 2 dagen moet werken zit ik met mijn hoofd al in Costa Rica, maar kerst en België komt ook nog even tussendoor met de familie. Ik durf wel te zeggen dat mijn hersenen overuren draaien en dat ik af en toe een beetje warrig en melig over kom. Ik heb ook zoveel (leuke) dingen aan mijn hoofd!

De zenuwen? Ja, die zijn er ook zeker wel. Gelukkig lang niet zoveel als de zin om er heen te gaan. Maar af en toe vraag ik me wel af waar ik aan begonnen ben. Die gedachte weet ik al gauw te verbannen door aan alle prachtige dingen te denken die ik daar ga mee maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 14 Sept. 2013
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 11041

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 10 Maart 2014

Costa Rica

Landen bezocht: