Reizen doet meer reizen - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Inge Vleer - WaarBenJij.nu Reizen doet meer reizen - Reisverslag uit Zuidlaren, Nederland van Inge Vleer - WaarBenJij.nu

Reizen doet meer reizen

Door: Inge Vleer

Blijf op de hoogte en volg Inge

14 December 2013 | Nederland, Zuidlaren

Mijn droom is simpel. Een houten hutje aan de rand van het strand. Het dak bestaat gedeeltelijk uit riet maar vooral uit palmboom bladeren. Voor me strekt zich een helder blauwe zee. Achter het hutje bevind zich de jungle en een primitief dorpje waarin locals wonen en alleen de basisbehoeftes verkrijgbaar zijn. Er bevind zich geen toerist op het strand en er is geen luxe resort in het dorp. Overdag spendeer ik mijn eindeloze vrije tijd aan zwemmen, zonnen, schrijven, de jungle bewonderen en cultuur opsnuiven bij de locals. Ben ik even zat van de rust vertrek ik voor een dagje naar de stad. Eind van de middag reis ik met een primitief busje naar een groter dorp verderop waar ik in een strandbarretje drankjes serveer aan locals en toeristen. Met dit simpele leuke baantje (wat niet een hele dag is beslag neemt) verdien ik net genoeg om te kunnen leven en te kunnen sparen om zo vaak als kan mijn familie en vrienden in Nederland te bezoeken. Ik kan me voorstellen dat dit rustige leventje leuk is voor even, maar dan wel snel verveeld. Dus misschien is het niet verkeerd om af en toe voor een langere periode naar Nederland terug te keren.

Men zegt dat als je eenmaal bent begonnen met reizen en het bevalt je, je nooit meer echt ergens rustig kunt settelen. Want je verlangt naar meer, meer reizen, meer zien van de wereld. Reizen doet meer reizen. Ik ben nog niet eens vertrokken en ik vrees al dat ze gelijk hebben. Want na deze reis wil ik nog meer reizen. Ik zou graag nog een keer naar Griekenland en Amerika willen, deze landen verder ontdekken dan dat ik tot nu toe al gedaan heb. Nieuwe plekken die ik wil bezoeken zijn: Australië, Nieuw-Zeeland, Fiji, Thailand, Cuba, Panama, Hawaï, Canada, Malediven, Engeland/Schotland, Spanje... En er zullen nog veel meer wensen van bestemmingen komen. Maar het zal niet om de bestemming zelf gaan. Het zal om de reis die je daar maakt gaan.

Ik zal prioriteiten moeten stellen, want mijn wensen zijn zo duur... Dat zelfs de rijkste er moeite mee hebben. Het zal blijken wat Costa Rica met me doet. Zou ik er kunnen settelen? Zou ik heel graag terug willen naar Nederland en daar mijn bestaan verder opbouwen? Of reis ik liever verder? De wereld over. We zullen het gewoon maar moeten zien...

  • 15 December 2013 - 10:02

    Jeannette:

    Leuk mag ik mee?
    Je hebt trouwens talent voor schrijven! Ik wacht in spanning af wat komen gaat!

  • 15 December 2013 - 19:09

    Inge Vleer:

    Hee Jeanette,
    Bedankt voor je leuke reactie! Zeker mag je mee!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

Actief sinds 14 Sept. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 11043

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 10 Maart 2014

Costa Rica

Landen bezocht: